BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//Arran Ubels//Golang ICS library METHOD:REQUEST BEGIN:VEVENT UID:lazne-podebrady.cz/kulturni-akce/1377 DTSTART:20190831T103000Z DTEND:20190831T113000Z SUMMARY:Daniel Sýkora: Zvládne stroj nahradit malíře? DESCRIPTION:**Jak počítač vytváří umělecké dílo? Jakým problémů m musí čelit\, když se pokouší imitovat člověka? A proč profesion ální animátoři pořád raději využívají staré dobré algoritmick é výpočty? Přijďte na poutavou přednášku profesora Daniela Sýkory a následný praktický workshop počítačové animace. Proměňte své vlastní umělecké dílo v komplexní trojrozměrný objekt nebo si vytvo řte vlastní stylizovanou animaci obličeje!** \n \nStylizace obrazu na z ákladě výtvarné předlohy zažívá v posledních letech neuvěřiteln ý boom a to zejména díky velkému pokroku v oblasti využití hlubokýc h neuronových sítí. Mnoho lidí získalo pocit\, že problém přenosu výtvarného stylu je vyřešen a stroje dnes dokáží generovat uměleck á díla těžko rozlišitelná od pláten slavných malířů. Daniel Sý kora\, profesor na katedře počítačové grafiky a interakce na ČVUT FE L v Praze\, odhalí hlavní úskalí použití neuronových sítí\, kter á nemusí být na první pohled zřejmá. Na jejich základě pak předst avíme alternativní\, čistě algoritmický přístup\, jenž dosahuje zn atelně lepších výsledků bez použití neuronové sítě. Tento nový přístup umožňuje řadu praktických aplikací jako je například styl izace 3D animace\, stylizace videa na základě ručně kreslené předloh y nebo tvorbu kreslených animací z velmi malého počtu klíčových sn ímků. \n \n**DANIEL SÝKORA** \n \nDaniel Sýkora je profesorem na kated ře počítačové grafiky a interakce na ČVUT FEL v Praze. Akademické z kušenosti čerpal na University of Utah a Trinity College Dublin. Na ČVU T v Praze vede výzkumnou skupinu\, která vyvíjí algoritmy\, jenž měn í práci filmových výtvarníků. Revoluční algoritmy vyvinuté týmem prof. Sýkory jsou již k disposici v profesionálních nástrojích\, ja kým je například Character Animator od firmy Adobe. \n \nKreslenému fi lmu propadl již v době svých studií na ČVUT\, kdy v rámci své diplo mové práce pro Českou televizi ve spolupráci se studiem UPP obarvoval černobílé příběhy O loupežníku Rumcajsovi. V roce 2010 začal prac ovat pro filmová studia Walta Disneye\, kde pomohl vytvořit stereoskopic kou verzi slavné disneyovky Lví král. Při práci v hollywoodských stu diích zjistil\, že i v době perfektních počítačem generovaných obr azů touží výtvarníci po zachování originálního ručně kreslenéh o výtvarného stylu. Ten totiž většinou mizí v komplikovaném řetěz ci digitální produkce. Hlavní výzkumný směr Sýkorova týmu je inspi rován právě touto potřebou. Ve spolupráci s firmou Adobe vyvíjí pok ročilé algoritmy\, které dokáží překlopit výtvarníkův styl z ru čně kreslené předlohy do dalších objektů tak\, že je i pro odborn íka obtížné rozlišit\, zda se jedná o kopii či originál. Výtvarn ík tedy například nemusí při práci na kresleném filmu vytvářet ve lké množství animačních fází. Připraví jen základní výtvarný návrh a o zbytek se postará stroj. \n \nZa svůj přínos k rozvoji obor u počítačem podporované tvory kreslených filmů získal řadu oceněn í včetně Ceny nadačního fondu Neuron pro mladé vědce v oboru Comput er Science. \n \n \nZdroj: Youtube Daniel Sýkora \n \n \nZdroj: Youtube Daniel Sýkora \n \nUdálost je s oučástí programu [Soundtrack Poděbrady 2019](https://www.lazne-podebra dy.cz/kulturni-akce/1059-soundtrack-podebrady-2019). \n \n# Galerie Ludví ka Kuby Poděbrady \n \nLázeňská 363/III\, 290 33 Poděbrady\, Česká republika \n[Facebook](https://www.facebook.com/GalerieLudvikKuba/) [Insta gram](https://www.instagram.com/galerieludvikakuby/) [Twitter](https://twi tter.com/galerieludvika1) [Youtube](https://www.youtube.com/channel/UCQw_t Fr7o21pRO8FlH8IFCg) \n \nOtevřeno: úterý–neděle 10–12 13–18 hod \nE-mail: galerie@lazne-podebrady.cz \nMobil: +420 602 444 134 \n \n# Par tneři Galerie Ludvíka Kuby \n \n### Generální partner \n